Przydatne linki

Po długim okresie izolacji spowodowanym pandemią, uczniowie klas Va i VI wzięli udział w wycieczce integracyjnej do Krakowa. Pobyt w królewskim mieście rozpoczęliśmy od spotkania ze Smokiem Wawelskim, następnie zwiedzaliśmy Wzgórze Wawelskie. Towarzysząca nam pani przewodniczka opowiedziała o historii Krakowa i Zamku na Wawelu. Zobaczyliśmy Katedrę Królewską, Groby oraz Krypty Królewskie i Zasłużonych Polaków, weszliśmy na Wieżę z Dzwonem Zygmunta. Po obejrzeniu Wawelu, przespacerowaliśmy się ulicą Kanoniczą i Grodzką z wieloma zabytkowymi kościołami na Rynek Główny. Tu przyjrzeliśmy się Wieży Ratuszowej, Sukiennicom i Kościołowi Mariackiemu oraz odsłuchaliśmy „Hejnału” z wieży mariackiej. Następnie, pojechaliśmy do Muzeum Lotnictwa Polskiego, które jest jednym z największych muzeów tego typu w Europie. Zbiory liczą ponad 240 samolotów, szybowców, śmigłowców, ponad 140 silników lotniczych i zestawy rakietowe. Czynne są stałe wystawy samolotów z okresu pionierskiego i pierwszej wojny światowej oraz od lat międzywojennych do końca dwudziestego wieku. Wycieczka do Krakowa była wielką atrakcją i oprócz charakteru integracyjnego miała również wymiar edukacyjny.