Przydatne linki

  

  

Wraz z początkiem września została przygotowana do oddania pracownia, której wyposażenie zostało zakupione ze środków rządowych Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach Programu Laboratoria Przyszłości. Szkoły otrzymały od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego mającego służyć rozwojowi umiejętności praktycznych wśród uczniów.

Nasza szkoła otrzymała kwotę 101.100,00 zł na zakup różnorodnych sprzętów oraz pomocy technicznych, które stanowią wyposażenie dla nowej pracowni łączącej funkcje naukowe z praktycznymi.

Pełen zakres wyposażenia możliwego do zakupienia z pozyskanych środków został ujęty w katalogu wyposażenia.  Katalog podzielony jest na elementy wyposażenia podstawowego, które szkoły są zobowiązane posiadać w swojej bazie wyposażenia oraz dodatkowego, które mogło być kompletowane przez szkołę w zależności od jej aktualnych oraz przyszłych potrzeb. Nowa pracownia mieszcząca się w sali nr 4, łączy w sobie wiele funkcji między innymi z zakresu techniki, nauk przyrodniczych, kulinariów i informatyki. Znajdziemy w niej kuchenki elektryczne, opiekacze, czajniki, stolnice, wałki do ciasta, zastawę porcelanową i inne przyrządy, które można wykorzystywać podczas prac kuchennych. Na uczniów lubiących robótki ręczne czekają maszyny do szycia i  szydełka. Młodzież zainteresowana elektroniką i elektryką może programować roboty, konstruować układy elektroniczne oraz uczyć się używać pilarki, piły ramowej, wiertarki, lutownicy i strugarki do drewna. Na szczególną uwagę zasługuje wyposażenie pracowni w drukarkę 3D, zestaw oświetleniowy i mikrofon kierunkowy. Ponadto zakupiono do sali nowe meble, dwie metalowe szafy, stoliki uczniowskie oraz stół warsztatowy z nadstawką. Zgromadzony sprzęt może być wykorzystywany nie tylko podczas obowiązkowych zajęć edukacyjnych, ale także w ramach zajęć pozalekcyjnych, w tym świetlicowych, rozwijających umiejętności i zainteresowania uczniów.

Koordynatorami programu są pani Alicja Babiuch oraz pan Mariusz Koza.

Zadania realizowane w pracowni

„Laboratoria przyszłości”



 

”Niezwykły świat szycia i kroju- zabawy z igłą i nitką”

W związku ze zbliżającym się sezonem wakacyjnym uczestniczki warsztatów zajęły się realizacją projektu plecaków, które z pewnością przydadzą się podczas wakacyjnych wojaży. Radość ze stworzenia czegoś od podstaw i własnymi rękoma- bezcenna.


Projektujemy i budujemy własną skarbonkę

Świnki, pieski, krety, nietoperze… Ograniczała nas tylko wyobraźnia i dopiero rozwijające się zdolności manualne. Podczas lekcji techniki uczniowie klas czwartych dali nowe życie niepotrzebnym odpadom,  butelki PET, kolorowego papieru i innych „śmieci” zaprojektowali i zbudowali skarbonki. Poniżej krótka fotorelacja.


”Niezwykły świat szycia i kroju- zabawy z igłą i nitką”

Podczas zajęć można nauczyć się umiejętności samodzielnego projektowania i wykonania produktów. W związku ze zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi uczestniczki warsztatów zajęły się realizacją projektu zajączka wielkanocnego. Całość wykonana samodzielnie na maszynach do szycia zakupionych w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”, zgromadzonego w sali nr 4. Radość ze stworzenia czegoś od podstaw i własnymi rękoma- bezcenna. Wykonane zajączki z pewnością pięknie udekorują domy naszych uczennic.


Warsztaty kulinarne z doradztwa zawodowego w klasie 8a

Podczas warsztatów kulinarnych z doradztwa zawodowego przybliżono uczniom pojęcie rozwoju zawodowego, znaczenie doskonalenia umiejętności oraz poszukiwania swoich pasji i zainteresowań. W trakcie realizacji zadania uczestnikom towarzyszyła miła atmosfera, sprzyjająca rozwijaniu umiejętności pracy indywidualnej oraz grupowej.


Kreatywnie i ekologicznie

Podczas zajęć można nauczyć się umiejętności samodzielnego projektowania rzeczy przydatnych w codziennym życiu. Mając na względzie dbałość o środowisko naturalne i konieczność ograniczania plastiku, uczennice tworzyły samodzielnie zaprojektowane torby ekologiczne, wielokrotnego użytku.


Warsztaty kulinarne na godzinie wychowawczej w klasie 6a

Uczniowie klasy 6a wzięli udział w kulinarnych warsztatach integracyjnych. Podzieleni na grupy wykonywali przydzielone im zadania według otrzymanej instrukcji. Celem zajęć było budowanie zaufania, wzmacnianie poczucia więzi oraz kształtowanie umiejętności współpracy.


Skrzaty świąteczne

Skrzaty świąteczne to jedne z najciekawszych ozdób bożonarodzeniowych. Te zabawne dekoracje przywędrowały do nas z krajów skandynawskich i zagościły na dobre. Zgodnie z wierzeniami krasnale świąteczne chronią domowników i przynoszą im szczęście. Skrzaty są nie tylko oryginalną dekoracją, ale również mogą być idealnym prezentem dla bliskiej osoby. Dlatego, uczestnicy postanowili zmierzyć się z tym wyzwaniem, a efekt końcowy ich pracy jest niesamowity.


Gumki do włosów

Podczas warsztatów ,,Niezwykły świat szycia i kroju – zabawy z igłą i nitką”, której głównym celem jest nabycie przez uczniów wiedzy i umiejętności praktycznych związanych z szyciem ręcznym i na maszynie uczestnicy zmagają się z różnymi wyzwaniami. Pierwszym wyzwaniem było uszycie gumki do włosów. Poniżej znajdują się efekty pracy.


WARSZTATY Z GOTOWANIA

Uczniowie klasy 4b przenieśli się w świat kulinarnych podróży. Młodzież mogła poznać kuchnię azjatycką i spróbować swoich sił w przyrządzeniu tradycyjnego dania kuchni koreańskiej – kimchi. Jest to potrawa składająca się z fermentowanych lub kiszonych warzyw. Zazwyczaj głównym jej składnikiem jest kapusta pekińska, rzodkiew, ogórek albo szczypiorek.


Zajęcia warsztatowe na zakończenie innowacji pedagogicznej z pierwszej pomocy przedmedycznej

W ramach innowacji pedagogicznej „Dzielni ratownicy – wiemy jak pomóc” uczniowie klasy IVa wzięli udział w zajęciach praktycznych w pracowni powstałej z funduszy Programu „Laboratoria Przyszłości”. W pracowni tej bardzo ważne jest zachowanie zasad bezpieczeństwa, dlatego uczniowie zapoznali się z instrukcjami i regulaminami obowiązującymi w tym miejscu. Następnie podzieleni na grupy przystąpili do wykonania przydzielonych im zadań. Wytwory ich pracy można zobaczyć na zdjęciach. 


Warsztaty dla uczniów klas 7 oraz 8a o charakterze porozwodowym, związane z wyborem przyszłego kierunku kształcenia po ukończeniu szkoły podstawowej – część 2

Uczniowie klas 7 oraz 8a wzięli udział w drugiej części warsztatów, których celem było wykorzystanie narzędzi i sprzętów zakupionych z funduszy Programu „Laboratoria Przyszłości”. Podzielana na grupy młodzież wykonywała przydzielone im zadania, a następnie prezentowała wytwory swojej pracy. Zajęcia w najstarszych klasach miały charakter prozawodowy, związany z wyborem przyszłego kierunku kształcenia po ukończeniu szkoły podstawowej. Celem zajęć była także edukacja uczniów dotycząca bezpiecznego korzystania z narzędzi ręcznych oraz urządzeń elektrycznych i  elektronicznych z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.


Projekt szopki bożonarodzeniowej uczniów klas piątych

Szpatułki laryngologiczne nie tylko służą do badania jamy ustnej, są także idealnym materiałem, na którym uczniowie mogą doskonalić technikę obróbki drewna. Uczniowie klas piątych z wykorzystaniem narzędzi pracowni technicznej zakupionych w ramach programu Laboratoria przyszłości wykonali włąsne projekty szopek bożonarodzeniowych.


Warsztaty dla uczniów klas 7 oraz 8a o charakterze porozwodowym, związane z wyborem przyszłego kierunku kształcenia po ukończeniu szkoły podstawowej – część 1

Podczas warsztatów uczniowie zastali podzieleni na grupy, w których mieli wykonać kwietnik, upiec gofry,  wypalić ozdobne wzory w drewnie oraz zaprogramować robota. Przy obróbce drewna wykorzystywane były takie narzędzia jak: piła ramowa kątowa, wyrzynarka stołowa, wiertarko-wkrętarka akumulatorowa, kątownik stolarski oraz zestaw tarników do drewna i papier ścierny. Do wypalania ozdobnych wzorów na sklejce brzozowej posłużyła uczniom wypalarka do drewna – pirograf. Grupa uczniów wykonująca gofry użyła wagi kuchennej, naczyń oraz gofrownicy. Ostatnia grupa uczniów zajęła się programowaniem robotów z wykorzystaniem zestawu LEGO Education SPIKE. Pomoc dydaktyczna stanowi połączenie tradycyjnych i cyfrowych modułów, elementów do konstruowania oraz intuicyjnego oprogramowania.


Kółko informatyczne

Od października chętni uczniowie klasy 6a uczestniczą w kółku informatycznym, na którym budują roboty z klocków LEGO Education SPIKE oraz programują je.


Zajęcia kulinarne w klasach szóstych

Uczniowie klas szóstych jako pierwsi skorzystali z wyposażenia nowopowstałej pracowni technicznej. Pierwszym zadaniem uczniów było przygotowanie zdrowej sałatki warzywnej lub owocowej. Uczniowie po podzieleniu się na grupy przynieśli niezbędne produkty i przygotowali sałatki według własnych przepisów. Najprzyjemniejszą chwilą była degustacja własnych potraw.