Przydatne linki

  

  

„Powiedz mi, to zapomnę.
Naucz mnie, to może zapamiętam.
Zaangażuj mnie, to się nauczę.”

Benjamin Franklin

Słowa wypowiedziane przez Benjamina Franklina to istota działań, jakie wykonywali uczniowie klas piątych. Ich celem było rozbudzenie wśród dzieci zainteresowania przedmiotem, rozwijanie umiejętności praktycznego zastosowania wiedzy oraz wskazanie różnych metod i stylów uczenia się.  Dzięki temu nauka stała się fascynującą, odkrywczą podróżą po zakamarkach danego zagadnienia.

Czy lektura szkolna może zachwycić uczniów? Oczywiście, że tak.… Historia Nemeczka wzruszyła kolejne pokolenie. Ten niepozorny chłopiec okazał się dzielnym, honorowym przyjacielem. Oddał życie za Plac, który był nie tylko miejscem zabaw, ale przede wszystkim ostoją bezpieczeństwa i wolności, małą ojczyzną. Uczniowie klasy V b zainspirowani lekturą pt. „Chłopcy z Placu Broni” wykonali rysunki ilustrujące wydarzenia z lektury, komiksy oraz wspaniałe makiety Placu Broni.

Piątoklasiści wykazali się także olbrzymim zaangażowaniem i pomysłowością w trakcie lekcji historii. Realizowali temat przybliżający losy bohaterów wojny o starożytną Troję. Aby zdobyć miasto, zbudowano konia, w którym ukryli się greccy wojownicy. Mieszkańcy Troi wprowadzili konia do miasta, a w nocy wyszli z niego Grecy. Troja została zdobyta! Oto i cała historia wojny trojańskiej … Uczniowie również zbudowali konie trojańskie. Mogli wykazać się przy tym nie lada kreatywnością, ponieważ technika i wielkości były dowolne. Pomysłowość dzieci jest naprawdę imponująca!

Irena Osadnik

Małgorzata Golenia

« z 4 »