Przydatne linki

W dniach 20.01-22.01 Wielopoziomowa Drużyna Harcerka „Czarne Orły” razem z dziećmi i młodzieżą z Zespołu Szkół w Kochanowicach przyniosły się do Krainy Lodu.  Pod opieką phm. Ewy Majczak, Marzeny Literackiej, Joanny Malinowskiej oraz Ireny Droździok bawiły się 46 osób.

Pierwszego dnia dzieci uczestniczyły w biegu terenowym pt. „Droga do krainy lodu” gdzie razem z Olafem, Elzą i Anną rozwiązywali skomplikowane rebusy, ulepili własnego Olafa, poszukiwali tajemniczych płatków śniegu , wcielili się w rolę malarza i   „budowali” lodowy zamek.

Następnego dnia udaliśmy się do Piotrkowa Trybunalskiego. Tam w fabryce bombek ”Dekor” poznaliśmy historię powstawania bombek. Mogliśmy obserwować ciekawą i bardzo trudną pracę przy rozgrzewaniu i wydmuchiwaniu szkła oraz kolejne etapy powstawania przepięknych szklanych bombek. Na zakończenie odbyły się warsztaty gdzie pod bacznym okiem pracowników fabryki każdy uczestnik wycieczki mógł ozdobić własnoręcznie  4 bombki i zabrać je do domu. Potem udaliśmy się do muzeum marcepanu gdzie w bardzo ciekawy sposób przedstawiono grupie historię słodyczy. Dowiedzieliśmy się jak dawniej wykonywano marcepan i zgodnie ze starym przepisem każdy mógł własnoręcznie wykonać masę marcepanową i poznać  „sekretny” przepis. Z muzeum marcepanu udaliśmy się do kina „Helios” na projekcję filmu „Tajni i fajni” ‘W ostatni dzień naszej akcji pojechaliśmy do Gliwic i Zabrza.. Pierwszym punktem była Palmiarnia. Gdzie poznaliśmy wiele bardzo ciekawych odmian roślin oraz mogliśmy poobserwować akwaria z okazami ryb z całego świata. Następnie udaliśmy się do  Kolejkowa .  Przewodnicy w bardzo interesujący sposób opowiadali o makietach znajdujących się na terenie Kolejkowa. Najbardziej dzieciom spodobała się makieta „Piernikowa” która była wykonana z lukrowanych pierników ” Jak z bajki „. Po wizycie w Kolejkowie czekały nas atrakcje w sztolni Luiza. Tam dzieci wykonały komiks „Tytus, Romek i A Tomek w kopalni” oraz przekrój przez warstwy ziemi. Następnie z przewodnikami udały się do sztolni gdzie czekały ciekawe atrakcje np. podróż w głąb ziemi koeljkobusem,  przemarsz po „niskich pokładach kopalni” ,poszukiwanie ukrytych szkieletów prehistorycznych zwierząt, czy wykonanie „makijażu na górnika” prawdziwym węglem . Zajęcia dostarczyły wszystkim uczestnikom niemałych wrażeń i na długo zapadną w pamięci.