Przydatne linki

W dniach od 01.07-03.07.2019r w Droniowicach odbyły się zajęcia dla dzieci i młodzieży z udziałem zuchów i harcerzy z Wielopoziomowej Drużyny Harcerskiej „Czarne Orły”. Pod  opieką phm. Ewy Majczak, Ireny Droździok, Marzeny Literackiej i Joanny Malinowskiej bawiło się 42 dzieci. W tym roku nasza akcja odbywała się w tematyce „Historia uczy i bawi”.

W poniedziałek 01.07.2019 w Droniowicach miał miejsce pierwszy dzień naszej podróży. W tym dni dzieci oglądały prezentacje multimedialną o powstaniu Państwa Polskiego. Brały u dział w grze terenowej podczas której każda z drużyn miała za zadanie pomóc jednemu z braci w zbudowaniu osady. Uczestnicy musieli  zaprojektować swój herb, zalakować tajną wiadomość, wykonać magiczny amulet oraz wziąć udział w rycerskich potyczkach. Na dzieci czekał również pokaz modelowania balonów podczas którego każdy mógł wykonać wymarzonego cudaka z balonów. Następnie miały miejsce harcerskie pląsy i zabawy podczas których  śmiechu było co nie miara. Na zakończenie naszego pełnego wrażeń dnia nie zabrakło pysznego poczęstunku.

W drugim dniu naszych zajęć wybraliśmy się do Gniezna i Ostrowa Lednickiego. W Gnieźnie zwiedziliśmy: Muzeum Początków Państwa Polskiego w którym poznaliśmy historię powstania państwa Polskiego , dowiedzieliśmy się ciekawostek na temat Piastów, obejrzeliśmy wiele ciekawych eksponatów związanych z historią naszego kraju. Odwiedziliśmy Katedrę na wzgórzu Lecha gdzie mogliśmy zobaczyć drzwi gnieźnieńskie zwiedzić podziemia katedry oraz podziwiać widoki z tarasu widokowego. Na zakończenie wizyty w Gnieźnie spacerowaliśmy poszukując królików .Udało nam się odszukać 6 sztuk. W tym samym dniu udaliśmy się do Ostrowa Lednickiego gdzie po przeprawie promem mogliśmy zwiedzić jeden z najstarszych grodów piastowskich prawdopodobnie miejsce Chrztu Polski. Po bardzo wyczerpującej wędrówce udaliśmy się do domu.

Trzeciego i zarazem ostatniego dnia zajęć udaliśmy się do Ogrodzieńca. Już z autobusu naszym oczom ukazał się piękny zamek. Na moście prowadzącym do środka zamku czekał na nas przewodnik, który w bardzo ciekawy sposób przybliżył nam historię tego obiektu oraz losy jego mieszkańców. Po ciekawej lekcji historii pojechaliśmy do Aquadromu w Rudzie Śląskiej, tam przez dwie godziny czekało na nas dużo wodnych atrakcji. W drodze powrotnej do domu udaliśmy się do „Skansenu u Michała” w Koszęcinie. Pan Michał pokazał nam swoją ogromną kolekcje eksponatów z różnych dziedzin. Mogliśmy bliżej poznać zapomniane zawody, poczuć się jak uczeń w starej szkole czy dotknąć motoru mającego 100 lat. Po wysłuchaniu ciekawych opowieści czekało na nas ognisko z kiełbaskami. Na zakończenie zajęć każdy z uczestników otrzymał własnoręcznie wykonaną eko-torbę z niespodziankami w środku.  Tak zakończyła się nasza trzydniowa podróż, która długo zapadnie nam w pamięci.